Inspiration til familievenlig madplan

I denne uge har vi ikke bare en enkelt opskrift, men inspiration til en madplan til en familie i hele tre uger. Carina fra Sættekassen deler nemlig  sin madplan med nemme hverdagsretter til den travle børnefamilie. Det giver overskud at vide, hvad der står på menuen – og endnu bedre – man slipper for de sene eftermiddagsture til supermarkedet. Hvem er ikke fan af det?

Madplaner med familievenlig mad

Madplanerne er lavet med udgangspunkt i Carinas egen familie som består af to voksne og et barn. De dækker 5 ud af ugens 7 dage, så der stadig er plads til impulsivitet, spontane familiemiddage og dovne pizzaaftener.

Uge 1

Mandag
Linsesuppe med knoldselleri, porrer, kartofler og tomatpure – gem resten af tingene og gentag en dag i næste uge. Her blev købt ind hos en grønthandler (130 kr), og det gav fire gange suppe i alt). Husk et flute. Du kan se Carinas nemme opskrifter på børnevenlige supper.

Tirsdag
Hakkebøffer med bearnaisesovs, råstegte kartofler og dampet broccoli.

Onsdag
Kylling i karry med ris – fyld sovsen med løg, bambusskud, gulerødder og andet godt. Du kan evt. lade dig inspirere af denne opskrift på kylling i karry fra HappyHousewife.

Torsdag
Rester fra onsdag.

Fredag
Hjemmelavet pizza. Hvis du har brug for inspiration til en lækker nem pizza, så tjek denne opskrift ud på hjemmelavet kartoffelpizza fra LilleLykkeglimt.

Hakkebøffer med bearnaisesovs, råstegte kartofler og dampet broccoli.

Uge 2

Mandag
Linsesuppe med flutes, som i sidste uge.

Tirsdag
Kyllingefilet med kartoffelmos, skysovs (panden koges af med lidt af kartoffelvandet, spædes op med lidt bouillon samt jævning og kulør) og edamame bønner.

Onsdag
Pastaskruer med kødsovs – put godt med grønt i.

Torsdag
Rester fra onsdag.

Fredag
Koteletter med bulgur, dressing (creme fraiche, salt, peber, hvidløg) og spidskålsalat (spidskål, æble, appelsin, dressing af eddike, olie, citron, salt og peber).

Kyllingefilet med kartoffelmos, skysovs og edamame bønner

Uge 3

Mandag
Stegt flæsk (paneres og steges i ovnen), med kartofler, blomkål og persillesovs.

Tirsdag
Rugbrød med flæsk og kartofler fra i går, samt andet pålæg.

Onsdag
Lasagne.

Torsdag
Rester fra onsdag.

Fredag
Kartoffel-porre suppe med flutes (og evt. baconknas).

Kartoffel-porre suppe med baconknas

Så kan madplanlægningen gå i gang – god fornøjelse!

Skriv et svar